Dania obiadowe Thermomix Warzywa Wszystkie przepisy

Dieta warzywna dr. Dąbrowskiej z Thermomix

Dieta warzywna dr. Dąbrowskiej z Thermomix zagościła w mojej kuchni głównie z powodów zdrowotnych. Przeczytałam wiele publikacji i opisów prywatnych osób w jaki sposób przywróciły równowagę i oczyszczenie, czyli zdrowie organizmu.  Wszystko oczywiście pod nadzorem lekarza.

Dieta dr Dąbrowskiej – post Daniela

Zachęcona hasłem reklamowym z oficjalnej książki dr. Dąbrowskiej Jedzenie, które spożywasz na co dzień może być najlepszym i jedynym lekarstwem, jakiego potrzebujesz. Postanowiłam sprawdzić na sobie tą dietę warzywno -owocową tzw. Post Daniela. Nie będę pisać o tym co wolno i jakie są zasady – odsyłam Was do publikacji dr. Dąbrowskiej  tu link do jej strony. Tam znajdziecie wszystkie oficjalne publikacje, przepisy tu link i link do oficjalnej grupy na FB tu link. Wiedza w pigułce – wywiad z p. doktor TU LINK

Moje doświadczenia:

W ubiegłym roku przeszłam 14 dniowy post w bieżącym roku pełny 42 dniowy. Wiele osób prosiło mnie o podzielenie się moimi doświadczeniami, ponieważ jestem przekonana, że ta dieta ma sens piszę o tym. Jedzenie samych warzyw i owoców nie było dla mnie wielkim problemem. Pierwsze 3-4 dni miałam stałe uczucie głodu, później nie było już tak drastycznie, niemniej jednak cały czas czułam lekki niedosyt jedzenia – warzywa nie dają takiej sytości jak np. pieczywo czy mięso.

Zajęć w kuchni przy robieniu posiłków jest mnóstwo. W moim przypadku było ich podwójnie dużo, ponieważ równolegle gotowałam dla rodziny „normalne” jedzenie. Często zdarzało się, że podjadali mi moje postne potrawy – dla ciekawości i sprawdzenia smaków. Wiele potraw warzywnych pozostanie na stałe w naszym jadłospisie.

Zupy

To podstawa moich posiłków, ciągle było mi zimno i tylko jedzenie gorących zup na to pomagało.

Gotowanie zup w Thermomix to banał. Bardzo często z przepisów z cookidoo.pl zamieniając niedozwolone warzywa i wyrzucając składniki zakazane np.

zamiast oliwy – chlub wodę z naturalną warzywną naturalną wegetą 

zamiast śmietany i sosu -chlup wodę – zapewniam, że było pyszne.

Po kilku dniach diety moje kubki smakowe zostały bardzo wyczulone – jabłko, marchew są bardzo słodkie czego wcześniej nie czułam tak wyraźnie.

Thermomix

Gotowanie potraw w Thermomix zajmuje bardzo mało czasu i daje duże możliwości różnorodnych smaków. Okres diety był dla mnie bardzo intensywnym czasem pracy zawodowej i pracy w domu. Dałam radę z ogromną ilością dodatkowych obowiązków dzięki właśnie Thermomix.

Polecam zakwas z buraków z cookidoo z przepisu „Barszcz na zakwasie z uszkami” tu link oczywiście bez uszek 🙂 Zakwas jest pyszny i pyszny jest barszcz z tego przepisu – polecam.

Bardzo często gotowałam moją zupę buraczaną bez oliwy ,bez ziemniaków i bez śmietany. Tu link

Codziennie gotowałam ok.3 potraw i to najczęściej na następny dzień, bo nie chciałam być bezbronna wobec głodu i braku czasu na gotowanie. Jest niestety niewiele możliwości zjedzenia czegoś logicznego na szybko. Mrożenie potraw też daje szansę rozwiązania tego problemu.

Mój schemat gotowania zup

Do przygotowywania zup w Thermomix powielałam schemat:

1.pokrojona na 4 cebula -siekanie poz.5 ok.2-3 sekundy

2.dodać 1 łyżeczkę naturalnej wegety bez grzybów 

3.dodać ok 50 ml wody (1/2 miarki thermomix)

4.ustawić duszenie 2,5 min; temp. 100°C; poz 1

5.dodać łyżkę bulionu warzywnego

5.dodać inne warzywa w kawałkach -siekać ok.4 sek poz.5 (często do zagęszczania dodawałam plaster białej kapusty lub łodygę selera naciowego)

6.dodać gorącej wody ok.600-800g

7.gotować przez 20-30 min.

Wolałam jeść zupy o tradycyjnej konsystencji niż zupy krem. Warto coś pochrupać na tej diecie 🙂

Choć super wymyśliłam mieszankę zupa krem z dodatkiem warzyw do pochrupania:

 

 

 

Dieta warzywna dr. Dąbrowskiej z Thermomix 

nie wymaga wiele czasu w kuchni. Thermomix pozwala na łączenie gotowania dań za jednym zamachem. W naczyniu miksującym zupa a na Varomie np. warzywa na parze czy może być coś ładniejszego i smakowitego niż kolorowe warzywa? Szczególnie, że wyczucie smaku jest bardziej wyraziste już po kilku dniach postu. Nawet nie przypuszczałam, że mamy tak przytłumiony odbiór tych bodźców.

Leczo

Bardzo lubiłam leczo – sycące i pyszne. Przepis z cookidoo tu link

pkt.2 woda zamiast oliwy

pkt.4 zamiast kiełbasy bakłażan (pomiń cukier)

Zupa pomidorowa spod Szrenicy z cookidoo tu link

pkt.2 koncentrat warzywny i bez masła

spaghetti z cukinii

Polecam:

Zadziwiające, ale nawet zupa z selera naciowego smakuje choć nie wygląda 🙂 

Korzystałam także z przepisów zamieszczanych w oficjalnej grupie dr. Dąbrowskiej na fb tu link Coś słodkiego na diecie: niby szarlotka – nie lubię nazw, które zakodowane są w mojej głowie z konkretnym smakiem- więc słodka marchew ze słodkim jabłkiem jako coś słodkiego:

A tu w wersji z Varomy:

Jabłko pieczone (lub gotowane na parze) z cynamonem:

Na drugie śniadanie robiłam sobie smoothie z Thermomix – jest wiele przepisów na cookidoo, które delikatnie modyfikując można pić na poście Dąbrowskiej a.

Moje ulubione smoothie :

Smoothie z jarmużu, jabłka i grejpfruta:

Tu wersja ze szpinakiem:

A tu z roszponką i dodatkami:

 

a

Jadłam wiele surówek z dipem z soku z cytryny i przyprawami ziołowymi:

Ukochane carpaccio z pieczonego buraka:

Tu zestaw z ogórkiem małosolnym, szczypiorkiem i rzodkiewką:

Gotowane buraki i marchew:

Grillowana cukinia z majonezem z kalafiora z pomidorami i rzeżuchą:

Grillowana cukinia z ostrą papryką do tego duża porcja surówki:

Surowe warzywa z majonezem z kalafiora:

Potrawka z marchewki i pora:

Na przekąski wykorzystywałam kwaszone ogórki i pomidorki cherry. Pomidorki nazwałam ekologicznymi cukierkami i ta nazwa pozostała u mojej córeczki 🙂

Na grupie na FB wyczytałam, że na ochotę na słodkie idealne są ogórki kwaszone i to prawda – pomaga:)

Czy to jest zdrowe?

Wszystko musi być logiczne i najlepiej w kontakcie z lekarzem.  Traktowanie tego postu jako sposobu na szybkie osiągnięcie wymarzonej sylwetki to nie najlepszy pomysł. Wprowadzenie tak restrykcyjnej diety i nagłe jej porzucanie, jak dzieje się często gdy stosuje się głodówki w oczekiwaniu szybkich efektów, jest niezdrowe, sprzyja rozregulowaniu metabolizmu. Świadome stosowanie diety może pomóc w wyleczeniu lub “uśpieniu” wielu dolegliwości ale przed jej rozpoczęciem warto skonsultować się z lekarzem. Niektóre choroby są przeciwwskazaniem do podejmowania głodówek, w przypadku innych należy obserwować reakcje organizmu lub modyfikować dawki przyjmowanych leków (organizm podczas postu jest na nie bardziej wrażliwy). Nie mam na celu straszenia! Sama kilkakrotnie przechodziłam przez post, także pełny- czterdziestodniowy i na własnym ciele odczułam korzyści z jego stosowania. Znam też osoby, którym pomógł. Nie mogę jednak wziąć na siebie odpowiedzialności za Twoje zdrowie, dlatego zachęcam do rozwagi.

Po poście

Zgodnie z zaleceniami dr.Dąbrowskiej zastosowałam wychodzenie z diety. Smaki do tej pory zakazanych warzyw i produktów- bezcenne!

Zakochałam się w smaku zupy z czerwonej soczewicy z cookidoo TU link

Będąc na diecie doświadczyłam wielu pokus. Jak czegoś nie możesz masz na to ogromną ochotę niestety. Udało mi się być konsekwentną – szkoda mi było marnować dotychczasowych wysiłków dietetycznych.

Zawsze ćwiczę i nie przerywałam aktywności fizycznej na poście. Energii mi nie brakowało – ogólnie byłam w bardzo dobrej formie. Delikatny kryzys dopadł mnie w połowie diety, ratowałam się miodem i wsparciem rodziny 🙂

Co ważne?

Temat nie najważniejszy dla mnie, ale ważny dla innych: chudnie się ok 5% wagi wyjściowej. Dużo osób pytało mnie ile schudłam na diecie Dąbrowskiej. Obawiałam się, że schudnę za dużo – nie miałam nadwagi. Schudłam 6 kg i stwierdzam, że nie będę dramatyzować jak trochę przytyję. Dieta była dla mnie początkiem zmian żywieniowych. Szkoda zmarnować tak dużego oczyszczenia organizmu i nabytych nawyków żywieniowych.

Wege?

Zastanawiałam się czy wegetarianizm lub weganizm to sposób życia dla mnie. Uznałam, że nie jest to moja droga – nie chcę bez logicznego powodu wykluczać jakichkolwiek produktów. Bardziej bliskie mi są zasady żywieniowe według św. Hildegardy. Jak to często w życiu bywa – dowiadujemy się o pewnych sprawach w odpowiednim czasie i miejscu. O św. Hildegardzie jej umiłowaniu orkiszu słyszałam już dawno, ale nigdy nie znałam szczegółów. I wtedy spotkałam rodzinę, która stosuje zalecenia tej niesamowitej Świętej. Nie kupuję już białego pieczywa – przebojem stał się u nas chleb orkiszowo- żytni po prostu pycha. Polecam przepis TU LINK Zgłębiam i studiuję ten temat, jeżeli chcesz wiedzieć więcej zapraszam TU LINK

Kontakt do mnie w razie pytań:

Jeżeli chcecie o coś dopytać zapraszam na mail i mój fan page na facebook TU LINK

Jestem przedstawicielem handlowym Thermomix  od 2017 roku a pierwszy Thermomix kupiłam w 1998r. Z miłości do urządzenia zmieniłam swoje życie zawodowe. Jeżeli interesuje Cię najnowszy TM6 – zapraszam do kontaktu.

Zapraszam też na mój kanał na Youtube, gdzie opowiadam nie tylko o Thermomix, zdrowe żywienie i właściwy styl życia to moje ulubione tematy :

 

 

 

 

Jeżeli planujesz Dietę warzywną dr. Dąbrowskiej  zacznij się przygotowywać:

  • „zaciśnij ” żołądek jedząc mniejsze porcje
  • wstawaj od stołu z niedosytem – nigdy przejedzeniem
  • popracuj nad ograniczeniem picia kawy (zrezygnuj z mleka i cukru do niej)
  • pij więcej wody (1,5 l dziennie)- znajdź taką która ma dla Ciebie dobry smak
  • dołóż sobie trochę wysiłku fizycznego -spacery, rower, ćwiczenia z youtube (polecam kanał Moniki Kołakowskiej na pewno coś znajdziesz)

Mój e-book z przepisami na Thermomix jest już dostępny – zapraszam do zakupu.

Dieta wg dr Dąbrowskiej na Thermomix

 

Zebrałam przepisy w podziale – każdy posiłek na oddzielnej kartce- dzięki temu będzie można sobie tworzyć własne ulubione zestawy z następujących posiłków: śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja:

Tu zakupisz ebook :KLIKNIJ TU

Cena e-book 36zł – zapraszam do zakupu: Alicja Kalisiak – konto mBank nr:

37 1140 2004 0000 3102 7704 5616 dopisek: imię+nazwisko+adres mail

Próbny dzień z eBook TU POBIERZ Pisz jeżeli chcesz o coś dopytać 🙂

Pozdrawiam serdecznie, Alicja

5 komentarzy

  • Odpowiedz
    Kasia
    22 czerwca 2019 o godzinie 09:24

    W naturalnej wegecie podajesz w składnikach grzyby a one są zakazane podczas postu

    • Odpowiedz
      Alicja K.
      24 czerwca 2019 o godzinie 07:40

      Rzeczywiście w wegecie do postu powinno się je wykluczyć.

  • Odpowiedz
    Łukasz
    18 listopada 2020 o godzinie 17:33

    Czy pani ksiazka z dietą na thermomix już jest? Można ją gdzieś kupić?

  • Zostaw komentarz